Software, services and consulting made in Germany

HUP develops high-quality software solutions and offers a unique overall portfolio for sales, editorial, advertising, logistics, inserts and accounting. Added to this are outsourcing services as well as consulting and marketing services.

With HUP, you choose highly integrated all-in-one components with a variable module system. In short: the system landscape for the future.
We have decades of experience from the print world and expertise from the digital world – in all facets and the highest process depth.
HUP offers proven solutions for almost all business processes of a media house or company, which form the stable and resilient backbone of your future system components.
The aim is to enable the successive or complete replacement of existing systems, as well as to support the combination of a wide range of system manufacturers, to close any gaps in the functionality of systems and to be able to make full use of their strengths.

Top service makes the difference: from consulting to outsourcing to comprehensive marketing services, you get everything from a single source at HUP.

In the video (german language):
“PS.Content in use at Oberpfalz Medien” – In 3 minutes you will learn how easy multi-channel publishing is with PS.Content.

YouTube

By downloading the video you accept the YouTube privacy policy.
Learn more

Load video

Note: You can easily turn on the English subtitle on Youtube in the settings section.

HUP products and services are used by:

Let us work with you, where it makes sense, to digitize the future and your success. Our Vertriebssystem, our subscription management, our editorial system – paired with our content management system (CMS) PS.Content, our Services, such as our offer to outsource your payroll accounting to the comet Lohnbüro – also for tax consultants. And we are also happy to take care of payroll accounting for your delivery staff.

HUP news

News from our Facebook Page.
Stop by, we’d love to have your subscription.

4 days ago

HUP PS.Content Kunden-Scrumble, am 30. November: Ein erfolgreicher Tag voller Top-Themen für Content-Profis Gemeinsam durchziehen – Medienschaffende sitzen in einem Boot: Sie möchten schneller und besser mulikanal-fähig kommunizieren – und damit Vermarktungschancen maximieren. Der Kunden-Scrumble zum HUP-CMS PS.Content und der entsprechenden Portallösung in Ansbach, dem Sitz der „Fränkischen Landeszeitung“ (FLZ), war daher zahlreich besucht – vor Ort und online via Streaming. Auf der Agenda standen: U. a. #künstlicheIntelligenz, #Layoutautomat, #Userstories, der aktuelle Stand der (Weiter-)Entwicklung der HUP-Software sowie #Sponsor-Wall, #Pay-Wall und weitere #Monetarisierungsmöglichkeiten. Nach dem Scrumble ludt Gudrun Bayer zum Rundgang durch den Verlag ein. „Wir sind immer noch ziemlich printlastig, aber im Verbreitungsgebiet wohnen wenig Menschen auf großer Fläche, das ist schwierig zu bespielen“, so die FLZ-Chefredakteurin. Im HUP-Podcast zum Einsatz der HUP-Systeme PS.Content #Portal und PS.Content schilderte sie darüber hinaus, was die FLZ online plant – „der Change Prozess ist eingeleitet“ – und warum die HUP-Lösungen auch für kleine Redaktionen geeignet sind. www.hup.de/2022/04/26/hup-podcast-009-der-change-prozess-ist-eingeleitet/Herzlichen Dank an das FLZ-Team und den herzlichen Empfang! Mehr Informationen zur HUP unter www.hup.deMehr Informationen zum Multi-Channel CMS unter www.hup.de/verlagssoftware/content-ressort/Im Foto: Gastgeberin & FLZ Chefredakteurin Gudrun Bayer (Mitte) mit dem HUP Kunden-Scrumble-Team (v.l.n.r: Marko Oette, Dirk Westenberger, Lutz Brüntrup und Angela Diener ... See MoreSee Less
View on Facebook

7 days ago

Mit modularem CMS PS.Content schneller & einfacher publizieren! Einladung zur Online-Teilnahme am HUP PS.Content Kunden-Scrumble am 30. NovemberAm Mittwoch treffen sich Verlagsmanagerinnen und -Manager von 10 bis 16 Uhr mit uns in Ansbach, um die Entwicklung von PS.Content und PS.Content #Portal weiter voranzutreiben. Zahlreiche Interessenten sind auch online dabei. Gemeinsam entwickeln: Unser USP ist die Bündelung von Kompetenzen für innovative Lösungen. Daher laden wir unsere Kunden dazu ein, ihre Anforderungen und Erfahrungen bei der Software-Entwicklung in Workshops sowie Vor- und Nachbereitungen direkt mit unserem Team zu matchen. Mehr Infos dazu: www.hup.de/future-academy/kunden-scrumbles/Dann steht die Einladung: Einfach unter der E-Mail kundenscrumble@news.hup.de Bescheid geben, wir senden den entsprechenden Link gerne zu. Mehr Infos zu PS. PS.Content und PS.Content #Portal: www.hup.de/verlagssoftware/content-ressort/Fragen? Gerne per E-Mail (wie oben) Wir freuen uns auf einen regen Austausch!Herzliche Grüße vom Kunden-Scrumble-Team ... See MoreSee Less
View on Facebook

verlagssoftware_ress01_2021

Editorial system, distribution software, CMS, subscription management, logistics, advertisements, page planning / make-up and production


serivces_ress01_2021

Various HUP services in the area of digitalization 4.0


Self-explanatory software and apps


buchhaltungssoftware_ress_01-2021

Payroll, financial accounting, electronic personnel file and services in comet payroll office (Accounting Services only available in germany


Regulars’ tables, customer scrumbles, workshops and events


hup_news_ress2021

Everything you need to know about HUP


  What can we do for you? – Write to us!

publishing software – editorial system – CMS – payroll office – outsourcing – payroll service – payroll outsourcing – payroll software – comet – comet PA – HUP Podcast – accounting software – consulting – HUP – software – publishing systems for daily newspapers advertising papers and magazines – corporate media – corporate publishing – subscription management – insert optimization – training – Braunschweig – Coswig – Leipzig – Mainz

Phone:
+49 531-28181-0

E-Mail:
info@hup.de

Am Alten Bahnhof 4B,
D-38122 Braunschweig

Contact us